Kod | P-POL_R |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Centrum Edukacji Menedżerskiej |
Kierunek studiów | Procedury w podatkach i opłatach lokalnych |
Forma studiów | tryb mieszany |
Poziom kształcenia | studia podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | październik 2025 - wrzesień 2026 |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
OPIS STUDIÓW
Problematyka studiów koncentruje się wokół podatków i opłat lokalnych
w gospodarce jednostek samorządu gminnego. Ich ukończenie pozwoli na zdobycie, pogłębienie i uaktualnienie wiedzy i umiejętności z zakresu wymiaru, poboru, kontroli, egzekucji, ewidencji i sprawozdawczości podatków i opłat lokalnych
Studia adresowane są do osób z wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim, magisterskim) będących pracownikami wydziałów finansowych urzędów gmin oraz pragnących podjąć w nich pracę. Studia mogą też zainteresować pracowników służb sprawujących nadzór i kontrolę nad gminami w sferze finansów
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej - część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną). Jeśli wymagać będzie tego sytuacja epidemiczna, wszystkie zajęcia zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
PROGRAM STUDIÓW
1. Finanse samorządu terytorialnego -4h
2. Podatki lokalne - 20h
3. Opłaty lokalne - 12h
4. Akty prawa miejscowego - 4h
5. Dyscyplina finansów publicznych - 12h
6. Rachunkowość podatków i opłat lokalnych - 12h
7. Ordynacja podatkowa - 16h
8. Elementy prawa cywilnego - 8h
9.Elementy prawa gospodarczego - 8h
10. Prawo karno-skarbowe - 8h
11. Procedura administracyjna i postępowanie administracyjne - 16h
12. Pomoc publiczna - 8h
13. Prawo spadkowe w postępowaniach podatkowych - 4h
14. Niepodatkowe należności gminy - 8h
15. Postępowanie egzekucyjne w administracji - 8h
16. Procedury windykacyjne - 4h
17. Kontrola w administracji publicznej - 8h
Egzaminy:
- Podatki lokalne
- Opłaty lokalne
- Dyscyplina finansów publicznych
- Rachunkowość podatków i opłat lokalnych
Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym.
KIEROWNICTWO I OBSŁUGA ORGANIZACYJNA
Kierownik studiów:
dr hab. dr hab. Sławomira Kańduła, prof. UEP,
e-mail: slawomira.kandula@ue.poznan.pl
Obsługa administracyjna:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
ul. Towarowa 55 (przy Akademii Muzycznej), III piętro , p. 3.4
tel. (61 )854 30 63
e-mail: bsp@ue.poznan.pl ;
Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.
REKRUTACJA
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.
Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 30 września 2025 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).
Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 6 października br. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.
Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.
Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.
Miejsce składania dokumentów:
Osobiście:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)
ul. Towarowa 55 , III piętro, p. 3.4
Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.
Listownie:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia podyplomowe "Procedury w podatkach i opłatach lokalnych"
TERMINY
Termin zakończenia rekrutacji: 30 września 2025 r.
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE
Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej - część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).
OPŁATY
Opłata za studia wynosi:
1) 5 800 zł
lub
2) 5 220 zł dla osób, które:
a) przed rozpoczęciem studiów podyplomowych uzyskały tytuł licencjata lub magistra w UEP
lub
b) ukończyły studia podyplomowe w UEP
lub
c) w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP, zaliczyły przynajmniej jeden semestr tych studiów i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP.
Zasady wnoszenia opłat
Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:
a) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 5 800 zł (lub 5 220 zł w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej):
– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 15 października 2025 r.
b) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 2 900 zł (lub 2 610 zł w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej):
– I rata płatna do dnia 15 października 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2026 r.
c) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1 450 zł (lub 1 305 zł w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej):
– I rata płatna do dnia 15 października 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2025 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2026 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2026 r.
Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na indywidualny rachunek bankowy, który jest nadawany uczestnikowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe.
UWAGA: Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.
INNE KIERUNKI STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Z pełną ofertą studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu możesz zapoznać się tutaj.