Studia podyplomowe 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Procedury w podatkach i opłatach lokalnych

Szczegóły
Kod P-POL_R
Jednostka organizacyjna Centrum Edukacji Menedżerskiej
Kierunek studiów Procedury w podatkach i opłatach lokalnych
Forma studiów tryb mieszany
Poziom kształcenia studia podyplomowe
Języki wykładowe polski
Czas trwania październik 2025 - wrzesień 2026
Wymagany dokument
  • wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 1 (03.07.2025 11:10 – 30.09.2025 23:59)

OPIS STUDIÓW

Problematyka studiów koncentruje się wokół podatków i opłat lokalnych
w gospodarce jednostek samorządu gminnego. Ich ukończenie pozwoli na zdobycie, pogłębienie i uaktualnienie wiedzy i umiejętności z zakresu wymiaru, poboru, kontroli, egzekucji, ewidencji i sprawozdawczości podatków i opłat lokalnych 

Studia adresowane są do osób z wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim, magisterskim) będących pracownikami wydziałów finansowych urzędów gmin oraz pragnących podjąć w nich pracę. Studia mogą też zainteresować pracowników służb sprawujących nadzór i kontrolę nad gminami w sferze finansów 

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej - część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną). Jeśli wymagać będzie tego sytuacja epidemiczna, wszystkie zajęcia zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem  metod i technik kształcenia na odległość.

 

PROGRAM STUDIÓW

1. Finanse samorządu terytorialnego -4h

2. Podatki lokalne - 20h

3. Opłaty lokalne - 12h

4. Akty prawa miejscowego - 4h

5. Dyscyplina finansów publicznych - 12h

6. Rachunkowość podatków i opłat lokalnych - 12h

7. Ordynacja podatkowa - 16h

8. Elementy prawa cywilnego - 8h

9.Elementy prawa gospodarczego - 8h

10. Prawo karno-skarbowe - 8h

11. Procedura administracyjna i postępowanie administracyjne - 16h

12. Pomoc publiczna - 8h

13. Prawo spadkowe w postępowaniach podatkowych - 4h

14. Niepodatkowe należności gminy - 8h

15. Postępowanie egzekucyjne w administracji - 8h

16. Procedury windykacyjne - 4h

17. Kontrola w administracji publicznej - 8h

 

Egzaminy:

  1.  Podatki lokalne
  2.  Opłaty lokalne
  3.  Dyscyplina finansów publicznych
  4. Rachunkowość podatków i opłat lokalnych

 

Studia kończą się zdaniem pisemnego  egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym. 

 

KIEROWNICTWO I OBSŁUGA ORGANIZACYJNA

Kierownik studiów:
dr hab. dr hab. Sławomira Kańduła, prof. UEP,
e-mailslawomira.kandula@
ue.poznan.pl

 

Obsługa administracyjna:

Biuro Studiów Podyplomowych

Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP

ul. Towarowa 55 (przy Akademii Muzycznej), III  piętro , p. 3.4 

tel.  (61 )854 30 63

e-mail:  bsp@ue.poznan.pl ;  

 

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

 

REKRUTACJA

 

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 30 września 2025 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 6 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

ul. Towarowa 55 , III piętro, p. 3.4

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia podyplomowe
"Procedury w podatkach i opłatach lokalnych"


TERMINY 

Termin zakończenia rekrutacji: 30 września 2025 r.

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej - część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

OPŁATY

Opłata za studia wynosi:

1) 5 800 zł

lub

2) 5 220  dla osób, które:
a) przed rozpoczęciem studiów podyplomowych uzyskały tytuł licencjata lub magistra w UEP

lub
b) ukończyły studia podyplomowe w UEP

lub
c) w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP, zaliczyły przynajmniej jeden semestr tych studiów i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP.

Zasady wnoszenia opłat

Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

a) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości 5 800 zł (lub 5 220 zł w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej):
– opłatę należy wnieść w terminie do dnia 15 października 2025 r.

b) w przypadku płatności w dwóch równych ratach po 2 900 zł (lub 2 610 zł w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej):
– I rata płatna do dnia 15 października 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2026 r.

c) w przypadku płatności w czterech równych ratach po 1 450 zł (lub 1 305 zł w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej):
– I rata płatna do dnia 15 października 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15 grudnia 2025 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2026 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2026 r.

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na indywidualny rachunek bankowy, który jest nadawany uczestnikowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe.

UWAGA: Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

INNE KIERUNKI STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

Z pełną ofertą studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu możesz zapoznać się tutaj.