Studia podyplomowe 2025/2026

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Gospodarka, rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa

Szczegóły
Kod P-GRS_R
Jednostka organizacyjna Centrum Edukacji Menedżerskiej
Kierunek studiów Gospodarka, rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
Forma studiów tryb mieszany
Poziom kształcenia studia podyplomowe
Języki wykładowe polski
Czas trwania październik 2025 - wrzesień 2026
Wymagany dokument
  • wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 1 (03.07.2025 09:04 – 30.09.2025 23:59)

 

OPIS STUDIÓW

Celem studiów jest uzyskanie i poszerzenie wiedzy oraz umiejętności z zakresu finansów publicznych, rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej i finansowej oraz prawa.

 

Adresaci studiów:
Studia skierowane są do pracowników jednostek sektora finansów publicznych, pracowników służb księgowo-finansowych oraz osób pragnących podjąć pracę w księgowości.

 

PROGRAM STUDIÓW

1. Wybrane zagadnienia finansów publicznych.

2. Planowanie finansowe w jednostkach sektora finansów publicznych

3. Rachunkowość budżetu, jednostek i zakładów budżetowych

4. Sprawozdawczość jednostek sektora finansów publicznych

5. Badanie sprawozdań finansowych 

6. Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza 

7. Postępowanie administracyjne.

8. Zamówienia publiczne

9. Dyscyplina finansów publicznych

10. Kadry i płace w sferze budżetowej

11. Podatek od towarów i usług w sferze budżetowej

12. Oszustwa i nadużycia finansowe w jednostkach sektora finansów publicznych

13. Prawo cywilne i gospodarcze oraz prawo pracy w sferze budżetowej

14. Projekty europejskie

Egzaminy:

1. Wybrane zagadnienia finansów publicznych.

2. Planowanie finansowe w jednostkach sektora finansów publicznych

3. Rachunkowość budżetu, jednostek i zakładów budżetowych

4. Sprawozdawczość jednostek sektora finansów publicznych

5. Dyscyplina finansów publicznych

 

Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego.

 

KIEROWNICTWO I OBSŁUGA ORGANIZACYJNA

 dr hab. Sławomira Kańduła, prof. UEP

 e-mail : slawomira.kandula@ue.poznan.pl

 Biuro Studiów Podyplomowych

 Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP

 ul. Towarowa 55 ( przy Akademii Muzycznej), III  piętro , p. 3.4 

 tel. (61) 856 90 88

 e-mail: magdalena.chomska-rychly@ue.poznan.pl , bsp@ue.poznan.pl

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

REKRUTACJA

Warunki postępowania rekrutacyjnego:

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

 

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 30 września 2025 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

 

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 6 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

 

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia podyplomowe
Gospodarka, rachunkowość i sprawozdawczośc budżetowa''

 

 


TERMINY 

Termin zakończenia rekrutacji: 30.09.2025 r.

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w trybie mieszanym - część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2025/2026 jest następująca: ok. 20 % on-line oraz ok. 80  % w siedzibie Uczelni.

 

OPŁATY

Opłata za studia wynosi : 

1) 5.600 zł

lub

2) 5.040  dla osób, które:
a) przed rozpoczęciem studiów podyplomowych uzyskały tytuł licencjata lub magistra w UEP

lub

b) ukończyły studia podyplomowe w UEP

lub

c) w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP, zaliczyły przynajmniej jeden semestr tych studiów i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP.

Zasady wnoszenia opłat

Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

a) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości  5.600 zł (lub 5.040 zł  w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej)
– płatna do dnia 15 października 2025 r.

b) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości  w dwóch równych ratach po 2.800 zł każda (lub 2.520 zł w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej)
– I rata płatna do dnia 15 października 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2026 r.

c) w przypadku płatności jednorazowej w wysokości  w czterech równych ratach po 1.400 zł każda (lub 1.260 zł  w przypadku osób, o których mowa w pkt. 2 powyżej)
– I rata płatna do dnia 15 października 2025 r.
– II rata płatna do dnia 15  grudnia 2025 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2026 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2026 r.

 Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na indywidualny rachunek bankowy, który jest nadawany uczestnikowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe.

 UWAGA: Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala Rektor.

 

INNE KIERUNKI STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

Z pełną ofertą studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu możesz zapoznać się tutaj.