Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) – zwane ”RODO”, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu informuje, że:

Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu z siedzibą w Poznaniu (61-875), przy al. Niepodległości 10, NIP 777-00-05-497, REGON 00000-1525 (dalej: Uczelnia), z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: rodo@ue.poznan.pl; osobiście (pokój 1715 Collegium Altum) lub listownie na wskazany powyżej adres

Inspektor Ochrony Danych (IOD)
Rolę Inspektora Ochrony Danych (IOD) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu pełni dr Agnieszka Sobiech.

Dane kontaktowe IOD:
e-mail: rodo@ue.poznan.pl
telefon: 601 401 258

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez Uczelnię w celu:

  • rejestracji konta w systemie USOS i weryfikacji Państwa tożsamości związanej z bezpiecznym logowaniem;
  • przeprowadzenia i rozstrzygnięcia postępowania rekrutacyjnego na wybrany kierunek studiów ;
  • zapewnienia Pani/Panu dostępu do informacji o działalności Uczelni, w tym oferty dydaktycznej na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (art. ust. 1 lit. a RODO);
  • w przypadku przyjęcia na studia w celach realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (realizacji procesu kształcenia, dokumentowania przebiegu studiów, wsparcia socjalnego, uczestnictwa w organizacjach studenckich, uczestnictwa w programach wymiany studenckiej, celach archiwizacyjnych i statystycznych) w związku z realizacją zadań określonych w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo
    o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • wynikających z przepisów księgowych, podatkowych i o rachunkowości - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • wykonania umowy lub podjęcia działań na żądanie osoby przed zawarciem umowy, której stroną jest student - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  • ustalenia, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora;
  • zapewnienia oraz zwiększenia bezpieczeństwa osób przebywających na terenie UEP poprzez zastosowanie monitoringu wizyjnego, a także zapewnienia dostępu do uczelnianej poczty elektronicznej i dedykowanej infrastruktury informatycznej uczelni, w związku z wykonaniem zadania realizowanego w interesie publicznym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO w związku z art. 50 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo
    o szkolnictwie wyższym i nauce.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit a, b, c RODO i przepisy ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym
i nauce (Dz.U. 2023 r., poz. 742
ze zm.). W celach innych niż powyższe, dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody,
w celu i zakresie określonym w jej treści, stosownie do art. 6 ust. 1 lit. a RODO, a w przypadku szczególnych kategorii danych osobowych, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

Zakres przetwarzanych danych
Uczelnia przetwarza następujące dane osobowe kandydata na studia zawarte w dokumentach aplikacyjnych: imiona i nazwisko, nazwisko rodowe, datę
i miejsce urodzenia, numer PESEL, a w przypadku jego braku – nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało, płeć, adres zamieszkania, adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, obywatelstwo, a w przypadku cudzoziemców również nazwę państwa urodzenia, nazwę organu wydającego dokument potwierdzający posiadane wykształcenie, numer oraz datę i miejsce wystawienia dokumentu potwierdzający posiadane wykształcenie, numer rachunku bankowego oraz adres osoby zlecającej płatność.

Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą:

  • w przypadku kandydatów, którzy zostali przyjęci na studia – przez cały okres realizacji procesu kształcenia, a następnie zostaną poddane archiwizacji
    i będą przechowywane przez 50 lat;
  • w przypadku kandydatów, którzy nie zostali przyjęci na studia - przez czas trwania procesu rekrutacji, a po jego zakończeniu przez okres 6 miesięcy;
  • przez okres wynikający z przepisów księgowych, podatkowych i o rachunkowości;
  • przez czas obowiązywania umowy, a także do zakończenia okresu, przez który Administrator jest zobowiązany wykazać wypełnienie związanych
    z zawarciem i wykonaniem umowy obowiązków określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa;
  • w przypadku zaistnienia wzajemnych roszczeń, przez okres trwania postępowania, a następnie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa;
  • w formie elektronicznie zarejestrowanego obrazu z monitoringu wizyjnego, przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia nagrania. W przypadku,
    w którym nagrania obrazu będą stanowiły dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa lub jeżeli UEP powziął wiadomość,
    że mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin przechowywania może ulec wydłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania;
  • w związku z udziałem w programie monitorowania karier zawodowych absolwentów, przez okres nie dłuższy niż 10 lat od dnia ukończenia przez Panią/Pana studiów;
  • w przypadku wyrażenia zgody, przez okres niezbędny do czasu realizacji celu dla jakiego zostały zebrane lub do momentu cofnięcia zgody
    na przetwarzanie danych osobowych/wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

Dobrowolność podania danych
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma Pani/Pan obowiązek ich podania. Dane te są niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji. Jeśli Pani/Pan nie poda tych danych osobowych, nie będzie Pani/Pan uczestniczyć w procesie rekrutacji. Podanie danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody jest dobrowolne, w przypadku ich niepodania nie będzie Pani/Pan uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.

Odbiorcy danych
Dostęp do Państwa danych osobowych będą posiadać upoważnieni pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w tym członkowie komisji rekrutacyjnych.
Odbiorcami Państwa danych mogą być także podmioty, uprawnione do ich otrzymania na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz podmioty świadczące usługi na rzecz Uniwersytetu na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych,
a podmioty te będą zobowiązane do zachowania poufności przetwarzania danych osobowych.

Prawa związane z przetwarzaniem danych
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia, wycofania udzielonej zgody oraz wniesienia skargi
do organu nadzorującego ochronę danych osobowych, to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Informacja o niepodejmowaniu decyzji w sposób zautomatyzowany
Na podstawie Pani/Pana dane osobowych nie będą podejmowane decyzje, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu i nie będą poddawane profilowaniu.

Błędy danych
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Panią/Pana błędnych danych.