Studia stacjonarne pierwszego stopnia w języku angielskim

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Bachelor in Business Administration

Szczegóły
Kod S1-BBA
Jednostka organizacyjna Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Kierunek studiów Bachelor in Business Administration
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia studia pierwszego stopnia
Profil studiów profil ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Limit miejsc 60
Czas trwania 6 semestrów
Wymagany dokument
  • Wymagane dokumenty do podjęcia studiów anglojęzycznych I stopnia
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (07.04.2025 00:00 – 30.09.2025 23:59)

Bachelor in Business Administration (BBA) Program offered at the Poznań University of Economics and Business (PUEB) provides students with unparalleled knowledge and competence in making economic and business decisions in globalized world and managing different organizations across national boundaries and diverse cultures.

Bachelor in Business Administration (BBA students complete a comprehensive and competitive program led by the PUEB faculty. The program's mission is to develop and disseminate leading-edge knowledge concerning the theory and practice of economics and business in the globalized world. A multitude of political, social and cultural forces drive economic and business decisions in the world. To understand these forces, students need to learn about and to understand the many challenges faced by today’s companies, individuals and economies. These include resource scarcity, economic growth, financial crises, climate change, or inequalities. The program BBA views the classical studies in business administration within a global context and combines them with political science, international relations, sociology, management.

The BBA program equips students with world-class knowledge and strong analytical skills required in professional environment.


 

KIERUNEK

 Informacje podstawowe:

  • studia w zakresie: gospodarki międzynarodowej
  • nazwa kierunku: Bachelor in Business Administration
  • studia: stacjonarne pierwszego stopnia o profilu ogólnoakademickim
  • dyscyplina wiodąca: ekonomia i finanse
  • studia prowadzone w języku angielskim

 Szczegółowe informacje o kierunku i programie studiów.

 

ZASADY KWALIFIKACJI

Studia stacjonarne pierwszego stopnia na kierunku Bachelor in Business Administration trwają 6 semestrów (3 lata).

Przyjęcia na studia prowadzone są na kierunek studiów. Wybór kierunku studiów dokonany podczas rekrutacji jest wiążący. 

 

Kwalifikacja prowadzona jest na podstawie wyników uzyskanych z dwóch przedmiotów kwalifikacyjnych*:

  • geografia, historia, fizyka, albo informatyka (Computer Science albo Information Technology in a Global Society – w przypadku matury International Baccalaureate i European Baccalaureate), a w przypadku kandydatów, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą przedmioty ekonomiczne (np. finanse, rachunkowość, ekonomia, przedsiębiorczość i zarządzanie) – do wyboru przez kandydata, oraz
  • matematyka.

Szczegółowe zasady obliczania punktów rankingowych.

*Jeżeli kandydat nie posiada na świadectwie dojrzałości/świadectwie ukończenia szkoły średniej za granicą/ dyplomie matury IB/EB, certyfikacie egzaminu CT, EGE, ZNO żadnego z wymienionych przedmiotów, może być kwalifikowany na podstawie złożonego świadectwa dojrzałości, jeżeli na kierunku, o przyjęcie, na który ubiega się kandydat, nie została wyczerpana liczba miejsc.

Uczelnia zastrzega sobie prawo nieuruchomienia określonego kierunku studiów, jeżeli liczba kandydatów na ten kierunek jest mniejsza niż 20 osób.
Kandydatom na ten kierunek studiów składana jest propozycja ubiegania się o 
przyjęcie na inny kierunek prowadzony w języku angielskim, a w wypadku braku zainteresowania – jest zwracana opłata za przeprowadzenie rekrutacji (opłata rekrutacyjna).

 

ETAPY REKRUTACJI

 

  • W pierwszym etapie rekrutacji kandydaci składają zgłoszenia online. W formularzu wpisywane są dane osobowe oraz dane rekrutacyjne. Elektroniczne zgłoszenie jest obowiązkowym elementem postępowania rekrutacyjnego. W pierwszym etapie rekrutacji kandydaci uiszczają również opłatę rekrutacyjną.

Po upłynięciu terminu zgłoszeń Kierunkowe Komisje Rekrutacyjne ogłaszają listy rankingowe oraz limity punktów wyznaczające grupy kandydatów zakwalifikowanych do składania dokumentów. 

  • W drugim etapie rekrutacji kandydaci składają wymagane dokumenty. Jeżeli dokumentacja złożona przez kandydata jest kompletna, kandydat taki przyjmowany jest na studia.

 

 

TERMINY ELEKTRONICZNYCH ZGŁOSZEŃ

Elektroniczna rekrutacji na studia stacjonarne pierwszego stopnia prowadzone w języku angielskim rozpocznie się od 7 kwietnia 2025 r. 

Terminy zgłoszeń elektronicznych:

-  do 17 lipca 2025 r.

Termin uiszczania opłaty rekrutacyjnej (data wpływu na wyznaczony rachunek bankowy UEP)

              -  do 17 lipca 2025 r.

Ogłoszenie list rankingowych:

-  24 lipca 2025 r.

Termin przyjmowania dokumentów od kandydatów kwalifikujących się do przyjęcia na studia  do 1 sierpnia 2025 r.

Termin przyjmowania dokumentów od kandydatów kwalifikujących się do przyjęcia na studia po obniżeniu progu punktowego  do 8 sierpnia 2025 r.

Wyniki - 11 sierpnia 2025 r.  (późnym popołudniem).  

 

OPŁATY

Opłata rekrutacyjna za jedno zgłoszenie wynosi 85 zł.

Dane do przelewów są widoczne w zakładce "Płatności".

Warunkiem dopuszczenia do postępowania rekrutacyjnego na danym kierunku studiów jest wniesienie przez kandydata opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia. Zgłoszenia na poszczególne kierunki studiów rozpatrywane są odrębnie, w związku z tym kandydaci, którzy chcą ubiegać się o przyjęcie na więcej niż jeden kierunek studiów, powinni do każdego swojego zgłoszenia uiścić odrębną opłatę rekrutacyjną. 
Zgłoszenia bez opłaty rekrutacyjnej nie są rozpatrywane.

Termin uiszczenia opłaty rekrutacyjnej to termin, w którym opłata powinna wpłynąć na wyznaczony rachunek bankowy.

UWAGA! Uczelnia nie zwraca opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia.

 

Studia prowadzone w języku angielskim są płatne równo przez wszystkich studentów!

Czesne za semestr studiów I stopnia w języku angielskim (lata I-III) można uiścić w dwóch formach:

- jednorazowo do 15 października w kwocie 6570 zł,

- w miesięcznych ratach po 1352 zł.

 

 

INSTRUKCJA

Instrukcja zakładania konta w systemie IRK i składania zgłoszeń na studia dostępna jest tutaj.

 

Dla kandydatów, którzy:
  • zdawali egzamin maturalny (dokument rekrutacyjny "nowa matura", egzamin zdawany powszechnie od 2005 r. do teraz) - w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniane są punkty procentowe z części pisemnej (zewnętrznej) egzaminu maturalnego z wybranych przedmiotów wpisane na świadectwie dojrzałości,
  • zdawali egzamin w systemie International Baccalaureate (dokument rekrutacyjny "matura międzynarodowa") - w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniane są wyniki uzyskane na egzaminie IB z wybranych przedmiotów, wpisane na tymczasowym świadectwie matury IB i powtórzone na dyplomie IB,
  • ukończyli szkołę średnią za granicą (dokument rekrutacyjny "matura zagraniczna", nie dotyczy kandydatów z Białorusi i Ukrainy) - w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniane są wyniki z przedmiotów kwalifikacyjnych do UEP wpisane na dokumencie będącym podstawą przyjęcia na studia (dyplom/świadectwo ukończenia szkoły średniej za granicą, uprawniający/e do przyjęcia na studia w kraju jego wydania),
  • zdawali egzamin dojrzałości (dokument rekrutacyjny "stara matura"/"egzamin dojrzałości z elementami egzaminu maturalnego", egzamin zdawany powszechnie do 2004 r. a w niektórych typach szkół do 2005 r.) - w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględniane są wyniki uzyskane na egzaminie dojrzałości z wybranych przedmiotów, wpisane na świadectwie dojrzałości; kandydaci, którzy poprawiali któryś z przedmiotów albo zdawali dodatkowy przedmiot w systemie egzaminu maturalnego mogą zadeklarować w formularzu wynik tego egzaminu.
 
UWAGA!
Kandydaci z Białorusi i Ukrainy jako podstawę rekrutacji wybierają odpowiednio dokument: Białoruskie świadectwo ukończenia szkoły albo Ukraińskie świadectwo ukończenia szkoły. Kandydaci z Białorusi, którzy zdawali egzaminy CT/CE i mają ważne certyfikaty, oraz kandydaci z Ukrainy, którzy zdawali egzaminy ZNO/MNT, mogą w rekrutacji na studia pierwszego stopnia mieć uwzględnione wyniki tych egzaminów. W tym celu w zakładce "Wykształcenie", w części dotyczącej wykształcenia średniego, należy dodać odpowiedni dokument, poza dokumentem będącym podstawą rekrutacji.

Laureaci/finaliści wybranych olimpiad stopnia centralnego i konkursów ogólnopolskich, mogą skorzystać z dodatkowych uprawnień podczas rekrutacji na studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, w roku uzyskania świadectwa dojrzałości:
 
 
Kandydaci, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą.

Certyfikaty uzyskane za granicą podlegają legalizacji/apostille w ambasadzie lub innej odpowiedzialnej instytucji w kraju, w którym certyfikat został wydany, a także uznaniu przez Kuratorium Oświaty w Polsce.

Procedura i wymagane dokumenty są wymienione na
oficjalnej stronie rządowej (link).

UWAGA: Decyzja Kuratora Oświaty jest obowiązkowa do przyjęcia!

Jeśli w dokumencie brakuje klauzuli stwierdzającej, że dokument uprawnia ucznia do kontynuowania nauki w dowolnym kraju w kraju wydania, wymagane jest oświadczenie o kwalifikacjach.

Oświadczenie o kwalifikacjach - dokument potwierdzający, że uczeń jest oficjalnie uprawniony do podjęcia nauki w kraju, w którym został wydany. Dokument jest zazwyczaj wydawany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych lub szkołę średnią kandydata.
 

Aby się zapisać, dołącz do profilu kandydata:


- świadectwo ukończenia szkoły średniej,
- wyniki egzaminów wstępnych na studia/egzaminów końcowych (jeśli dotyczy),
- listę przedmiotów i ocen uzyskanych w szkole średniej,
- oświadczenie, że posiadane dokumenty upoważniają do przyjęcia na studia wyższe w kraju wydania (dotyczy tylko zagranicznych świadectw),
- paszport (tylko strona ze zdjęciem),
- nagranie wideo autoprezentacji*,
- dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej,
- certyfikat znajomości języka lub prośba o udział w testach poziomujących z języka angielskiego organizowanych przez uczelnię.


* Autoprezentacja:

Nagranie wideo powinno trwać maksymalnie 2 minuty. W filmie możesz poruszyć niektóre z następujących tematów:

- Twoje największe osiągnięcie naukowe;

- dlaczego chcesz studiować na UEP/w Poznaniu/w Polsce;

- Twoje plany po ukończeniu UEP;

- hobby, któremu lubisz oddawać się w wolnym czasie;

- Twoje doświadczenie zawodowe/charytatywne;

Możesz również omówić inne tematy, które mogą być istotne dla Twojej aplikacji.

 

Dokumenty są przyjmowane wyłącznie od kandydatów z list rankingowych, zakwalifikowanych do drugiego etapu rekrutacji na podstawie zgłoszenia elektronicznego.

Kandydaci, którzy uzyskali liczbę punktów wystarczającą do przyjęcia na studia oraz złożyli wymagany komplet dokumentów, są przyjmowani na studia.

 

WYMAGANE DOKUMENTY

 

Zakwalifikowani kandydaci muszą przedstawić uczelni następujące dokumenty:

  • formularz zgłoszeniowy (według ustalonego wzoru),
  • kwestionariusz osobowy ze zdjęciem kandydata (według ustalonego wzoru),
  • oryginał lub kopia świadectwa ukończenia szkoły średniej lub świadectwa ukończenia szkoły średniej i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego lub oryginał dyplomu/świadectwa ukończenia szkoły średniej za granicą
  • dyplom ukończenia szkoły średniej/świadectwo ukończenia szkoły średniej za granicą z apostille lub zalegalizowane, do okazania w trakcie procedury rekrutacyjnej; na podstawie tych dokumentów uczelnia sporządzi poświadczoną kopię, a oryginał lub kopię zwróci,
  • zaświadczenie o zdaniu egzaminu CT, CE, EGE, NMT, ZNO (dotyczy kandydatów, którzy zdali taki egzamin i chcą na jego podstawie ustalić punkty rankingowe),
  • zaświadczenie wojewódzkiego kuratora oświaty o równoważności posiadanego świadectwa dojrzałości ze świadectwem uzyskanym w polskiej szkole ponadgimnazjalnej lub zaświadczenie o uprawnieniu do podjęcia studiów w kraju wydania, jeżeli na samym dokumencie nie ma stosownego zapisu (dotyczy kandydatów, którzy ukończyli szkołę ponadgimnazjalną za granicą),
  • dokument potwierdzający zmianę nazwiska (dotyczy osób, których nazwisko jest inne niż dotychczasowe),
  • tłumaczenie dyplomu na język polski przez tłumacza przysięgłego (dotyczy kandydatów, którzy posiadają dyplom wydany w języku innym niż polski lub angielski),
  • dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej (opłaty rekrutacyjnej),
  • dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na wymaganym poziomie:
    • Certyfikat IELTS uzyskany nie wcześniej niż w 2023 r. z wynikiem ogólnym co najmniej 6,0; lub
    • Certyfikat TOEFL ibt uzyskany nie wcześniej niż w 2023 r. z wynikiem co najmniej 70 punktów; lub
    • Certyfikat TOEIC uzyskany nie wcześniej niż w 2023 r. z wynikiem co najmniej 700 punktów; lub
    • Certyfikat Duolingo English Test uzyskany nie wcześniej niż w 2024 r. z wynikiem co najmniej 110; lub
    • Dyplom IB/EB/GCSE; lub
    • Wynik co najmniej 75% na egzaminie maturalnym z języka angielskiego na poziomie zaawansowanym lub na poziomie dwujęzycznym na poziomie co najmniej 60%; lub
    • Inny dokument zaakceptowany przez Dział Współpracy z Zagranicą po weryfikacji.
  • kserokopia polisy ubezpieczenia zdrowotnego lub Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego na dany rok akademicki lub zaświadczenie o przystąpieniu do powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1285, z późn. zm.) lub potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • zaświadczenie o polskim pochodzeniu (dotyczy cudzoziemców, którzy wskazali we wniosku elektronicznym, że są polskiego pochodzenia),
  • poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia dokumentu uprawniającego do bezpłatnej nauki w języku angielskim - składana przez kandydatów, o których mowa w art. 324 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
  • osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego są obowiązane dołączyć do wniosku dokument potwierdzający prawo pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Kandydaci zwolnieni z obowiązku przedstawienia certyfikatu są rodzimymi użytkownikami języka angielskiego. Cudzoziemcy, którzy nie posiadają żadnego z powyższych dokumentów, są zobowiązani do uzyskania oficjalnego potwierdzenia, że ich poziom znajomości języka angielskiego pozwala im na studiowanie w tym języku.

 

KONTAKT

 

Dział Współpracy z Zagranicą

Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu

Al. Niepodległości 10, pokój 120

61-875 Poznań

 

Tel. +48 61 856 93 05

E-mail: admissions@ue.poznan.pl

 

KOMUNIKATY KIERUNKOWYCH KOMISJI REKRUTACYJNYCH

Brak komunikatów 

 

INFORMACJE DODATKOWE

Informacja o limitach punktów rankingowych z lat ubiegłych

Domy studenckie (akademiki)

Informacja o sprawach socjalnych i stypendialnych

Informacja o programie Erasmus+

Regulaminy

Polityka zwrotów

 

PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE

Warunki i tryb rekrutacji na I rok studiów stacjonarnych pierwszego stopnia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu w roku akademickim 2025/2026 określone są w Uchwale nr 51 (2023/2024) Senatu UEP z dnia 21 czerwca 2024 r.

Uchwała nr 51 (2023/2024) Senatu UEP

Załącznik nr 1 do Uchwały nr 51 (2023/2024)

Załącznik nr 2 do Uchwały nr 51 (2023/2024)

 

Informacje w sprawie wysokości opłat dla osób rozpoczynających studia w roku akademickim 2025/2026: 

- opłaty administracyjne, w tym za legitymację studencką,

- opłaty za studia, w tym czesne za studia prowadzone w języku obcym.*

* Zarządzenie Rektora w sprawie opłat za usługi edukacyjne jest publikowane przed rozpoczęciem zapisów. Prosimy czekać!