Kod | P-POL_R |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Centrum Edukacji Menedżerskiej |
Kierunek studiów | Procedury w podatkach i opłatach lokalnych |
Forma studiów | tryb mieszany |
Poziom kształcenia | studia podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | październik 2024 - wrzesień 2025 |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
OPIS STUDIÓW
Problematyka studiów koncentruje się wokół podatków i opłat lokalnych
w gospodarce jednostek samorządu gminnego. Ich ukończenie pozwoli na zdobycie, pogłębienie i uaktualnienie wiedzy i umiejętności z zakresu wymiaru, poboru, kontroli, egzekucji, ewidencji i sprawozdawczości podatków i opłat lokalnych
Studia adresowane są do osób z wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim, magisterskim) będących pracownikami wydziałów finansowych urzędów gmin oraz pragnących podjąć w nich pracę. Studia mogą też zainteresować pracowników służb sprawujących nadzór i kontrolę nad gminami w sferze finansów
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej - część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną). Jeśli wymagać będzie tego sytuacja epidemiczna, wszystkie zajęcia zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
PROGRAM STUDIÓW
- Finanse samorządu terytorialnego (12 godz.)
- Podatki lokalne (20 godz.)
- Opłaty lokalne (12 godz.)
- Postępowanie administracyjne (12 godz.)
- Dyscyplina finansów publicznych (12 godz.)
- Rachunkowość podatków i opłat lokalnych (24 godz.)
- Ordynacja podatkowa (16 godz.)
- Źródła prawa w podatkach i opłatach lokalnych (8 godz.)
- Postępowanie egzekucyjne w administracji (12 godz.)
- Prawo karno-skarbowe (8 godz.)
- Postępowania sądowo-administracyjne w sprawach podatkowych (12 godz.)
- Pomoc publiczna (8 godz.)
- Prawo spadkowe w postępowaniach podatkowych (8 godz.)
- Niepodatkowe należności gminy (8 godz.)
Egzaminy:
- Podatki lokalne
- Opłaty lokalne
- Dyscyplina finansów publicznych
- Rachunkowość podatków i opłat lokalnych
Studia kończą się zdaniem pisemnego egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym.
KIEROWNICTWO I OBSŁUGA ORGANIZACYJNA
Kierownik studiów:
dr hab. dr hab. Sławomira Kańduła, prof. UEP,
e-mail: slawomira.kandula@ue.poznan.pl
Obsługa administracyjna:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
ul. Towarowa 55 (przy Akademii Muzycznej), III piętro , p. 3.4
tel. (61 )854 30 63
e-mail: bsp@ue.poznan.pl ;
Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.
REKRUTACJA
O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.
Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).
Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br. Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.
Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.
Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.
Miejsce składania dokumentów:
Osobiście:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)
ul. Towarowa 55 , III piętro, p. 3.4
Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.
Listownie:
Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia podyplomowe "Procedury w podatkach i opłatach lokalnych"