Studia podyplomowe 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Zarządzanie projektami

Details
Code P-ZPR_R
Organizational unit Centre for Executive Education
Field of studies Zarządzanie projektami
Form of studies tryb mieszany
Level of education postgraduate studies
Language(s) of instruction Polish
Duration październik 2024 - wrzesień 2025
Required document
  • (university) higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (24.06.2024 09:46 – 09.10.2024 23:59)

 

OPIS STUDIÓW

Celem studiów jest usystematyzowanie i pogłębienie teoretycznych oraz praktycznych aspektów podstawowych instrumentów zarządzania, jakimi są analiza ekonomiczna i controlling. Osiągnięcie wysokiej efektywności gospodarczej w warunkach konkurencyjnej gospodarki rynkowej wymaga dobrej znajomości tych zagadnień u osób odpowiedzialnych za zarządzanie przedsiębiorstwem. Zadaniem studium będzie określenie wzajemnych relacji pomiędzy tymi instrumentami oraz wskazanie możliwości ich skutecznego wykorzystania w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem aktualnego stanu wiedzy teoretycznej i praktycznej. 

 

PROGRAM STUDIÓW

 Ramowy program przedmiotowy:

1. PODSTAWY ZARZĄDZANIA - istota organizacji, pojęcie zarządzania, organizacja przedsiębiorstwa, struktury organizacyjne, systemowe podejście w zarządzaniu.

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw – obecnie i w przeszłości,
  • konsekwencje uwarunkowań dla przedsiębiorstw,
  • natura i funkcje zarządzania,
  • proces zarządzania – aspekty praktycznie użyteczne,
  • narzędzia zarządzania,
  • wymagania względem zarządzania i menedżerów,
  • sposoby podejmowania skutecznych decyzji.

 

2. ORGANIZACJA I PLANOWANIE PROJEKTU - organizacja projektu (istota zarządzania projektami fazy projektu, struktura organizacyjna a zespoły projektowe, priorytety wymagań), planowanie wstępne oraz szczegółowe w zarządzaniu projektami (stawianie celów, struktura podziału zadań, harmonogramowanie - Gantt, metoda ścieżki krytycznej CPM, karty projektu, budowanie planu projektu), inne metody w zarządzaniu projektami.

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • podejścia i metodyki zarządzania projektami (PMI, Prince2, IPMA, APM),
  • wady i zalety metodyk zarządzania projektami,
  • zarządzanie projektami wg metodyki PMI, certyfikacje dostępne w PMI,
  • cykl życia projektów wg UE,
  • pojęcie projektu i zarządzania projektami,
  • trójkąt ograniczeń projektowych,
  • składniki doskonałości w zarządzaniu projektami,
  • organizacja zarządzania projektami (PM – Project Manager, PSO – Project Support Office),
  • proces zarządzania projektami (koło PDCA, planowanie wstępne, cele projektu, analiza ryzyka, analiza interesariuszy, struktura podziału prac, zarządzanie czasem w projekcie, zespół projektowy),
  • dokumentacja projektowa,
  • zarządzanie informacją, marketing projektu.

 

3. ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI W PROJEKCIE - budowa i organizacja zespołu, podział ról, warunki efektywnego funkcjonowania zespołu, rozwój zespołu, potrzeby zespołu, utrzymanie zespołu, podstawowe problemy pracy zespołów, mocne strony grupowego podejmowania decyzji, kreatywność w pracy zespołowej, istota heurystyki, kreatywności i twórczego zarządzania, determinanty i bariery kreatywności w miejscu pracy, twórcze rozwiązywanie problemów, stymulowanie kreatywności, wybrane metody twórczego myślenia: burza mózgów, synektyka, ekspercka, morfologiczna.

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • personalna struktura projektu,
  • społeczne zadania kierownika projektu,
  • obszary zarządzania zespołem projektowym,
  • predyspozycje członków zespołów projektowych, angażowanie pracowników,
  • poszukiwanie kompetencji w strukturze projektu,
  • obszar ryzyka personalnego w projekcie,
  • metody selekcji kandydatów do projektu,
  • sposoby oceny kandydata do pracy w projekcie,
  • ocena rozwoju zespołu projektowego,
  • identyfikacja ról zespołowych,
  • ocena stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny,
  • dobór kadr (etapy doboru kadr, istota i funkcje rekrutacji),
  • istota, cele i zasady motywowania,
  • istota kreatywnego zarządzania i twórczego myślenia (metody heurystyczne).

 

4. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI - komunikacja wewnętrzna w organizacji, komunikacja formalna i nieformalna, efektywna komunikacja w zarządzaniu projektami

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • różnice kulturowe w zarządzaniu i komunikacji projektowej – istota, zadania i relacje, różnice w praktyce biznesowej,
  • komunikacja w projekcie,
  • komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie,
  • formalizacja komunikacji w projekcie – zasady współpracy,
  • planowanie komunikacji w zespole projektowym.

 

5. STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • projekty a misja i cele przedsiębiorstwa,
  • wizja organizacji, obszary formułowania wizji,
  • relacje między pojęciami wizji i misji,
  • otoczenie przedsiębiorstwa (metody analizy otoczenia przedsiębiorstwa)
  • analiza interesariuszy,
  • analiza wnętrza organizacji (analiza zasobów, kompetencji i umiejętności przedsiębiorstwa, bilans strategiczny, analiza kluczowych czynników sukcesu, łańcuch tworzenia wartości),
  • analiza SWOT,
  • istota zarządzania strategicznego, podstawowe składniki strategii,
  • rodzaje projektów strategicznych,
  • ocena zgodności projektów ze strategią.

 

6. KSZTAŁTOWANIE POTENCJAŁU KIEROWNIKA PROJEKTU - komunikacja interpersonalna przy realizacji projektu, organizacja czasu pracy własnej, radzenie sobie ze stresem, rozwiązywanie konfliktów, asertywność, negocjacje, podstawy motywacji.

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • komunikacja interpersonalna (proces komunikacji, reguły komunikacji, filtry percepcji, efektywność komunikacji),
  • komunikacja niewerbalna,
  • zarządzanie czasem, planowanie pracy,
  • metody przezwyciężania stresu,
  • sposoby rozwiązywania konfliktów.

 

7. LIDER W ZESPOLE PROJEKTOWYM - istota przewodzenia, lider a menedżer, cechy liderów, kierowanie pracą zespołów, rozwój osobisty, samorozwój, psychologiczna rola liderowania.

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • istota kierowania zespołem,
  • cechy, zadania, funkcje lidera i managera,
  • osobowość lidera, nawyki skutecznego działania, samorozwój lidera,
  • komunikacja, perswazja w pracy zespołu,
  • motywowanie współpracowników,
  • zespół a grupa,
  • dysfunkcje w pracy zespołu,
  • podejmowanie decyzji,
  • sytuacje trudne i konfliktowe,
  • kobieta jako lider,
  • etyka w pracy zespołowej.

 

8. ZARZĄDZANIE ZMIANAMI - źródła, czynniki i rodzaje zmian w przedsiębiorstwie, czym jest zarządzanie zmianą, zmiana jako proces, badanie potencjału organizacyjnego przedsiębiorstwa dla potrzeb zmian, uwarunkowanie realizacji zmian, zachowanie ludzi w procesie zmian

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • istota i rodzaje zmian,
  • K. Lewin i proces zmian organizacyjnych,
  • doskonalenie organizacji,
  • ludzie w procesie zmian,
  • bariery w zarządzaniu zmianami.

 

9. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKTACH - cele zarządzania ryzykiem, techniki identyfikacji ryzyka, proces zarządzania ryzykiem.

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • istota ryzyka,
  • zarządzanie ryzykiem wg metodyki PMI,
  • planowanie zarządzania ryzykiem,
  • matryca analizy ryzyka,
  • identyfikacja najczęstszych rodzajów ryzyka  w zarządzaniu projektami, źródła ryzyka w projekcie, techniki identyfikacji ryzyka,
  • analiza ryzyka (jakościowa, ilościowa), planowanie reakcji na ryzyko w projekcie,
  • zarządzanie ryzykiem, monitorowanie i kontrola ryzyka w projekcie,
  • prewencja ryzyka, sposoby ograniczania prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka w projekcie.

 

10. FINANSOWE ASPEKTY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI - sprawozdania finansowe związane z projektem, efektywność ekonomiczna inwestycji, stopa zwrotu z projektu, analiza wrażliwości projektu na zmiany czynników rynkowych, ocena rentowności projektu, budżetowanie projektu.

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • wartość pieniądza w czasie,
  • sprawozdania finansowe (bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych),
  • analiza progu rentowności,
  • analiza finansowa, analiza dynamiki i struktury, wskaźniki jako syntetyczne miary oceny sytuacji finansowo-majątkowej,
  • koszty i struktura kapitału,
  • ocena opłacalności inwestycji rzeczowych,
  • planowanie finansowe.

 

11. NARZĘDZIA INFORMATYCZNE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI - MS Project

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • zarządzanie projektami w MS Project,
  • współpraca MS Project Standard z innymi aplikacjami
  • budowanie harmonogramu,
  • opracowanie kalendarza projektu,
  • tworzenie listy i struktury zadań,
  • określenie rodzajów zależności między zadaniami,
  • wprowadzenie informacji o ograniczeniach zewnętrznych,
  • metoda ścieżki krytycznej (CPM),
  • dodatkowe zagadnienia budowania harmonogramu,
  • definiowanie zasobów (rodzaje zasobów w Microsoft Project, tworzenie zespołu projektowego, dodawanie zasobów materiałowych i kosztowych, właściwości i edycja zasobów),
  • zarządzanie przydziałami zasobów,
  • narzędzia śledzenia postępów prac (pojęcie planów bazowych, aktualizacja postępów prac, praktyczne wskazówki do aktualizacji postępów prac),
  • sposoby raportowania przebiegu projektu.

 

12. PRAWNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE:

  • zawieranie umów (oświadczenie woli; chwila złożenia oświadczenia woli; wykładnia oświadczeń woli; skutki czynności prawnych; forma czynności prawnych; rygor zachowania formy czynności prawnej; zastrzeżenia umowne dotyczące formy prawnej; zmiana, wypowiedzenie, odstąpienie od umowy; zawarcie umowy; tryb zawarcia umowy; chwila i miejsce zawarcia umowy; pismo potwierdzające; warunek; termin)
  • zobowiązania umowne (swoboda umów; sposób wykonania umowy; należyta staranność; zobowiązania solidarne; zobowiązania podzielne i niepodzielne; umowa przedwstępna; zadatek a zaliczka; umowne prawo odstąpienia a wypowiedzenie umowy; wykonywanie i skutki niewykonania zobowiązań z umów wzajemnych; odpowiedzialność za szkodę; odszkodowanie; kara umowna; zwłoka a opóźnienie; odsetki za opóźnienie; rękojmia za wady; gwarancja jakości; rozstrzyganie sporów)

 

13. SEMINARIUM PODYPLOMOWE

 

Egzaminy z przedmiotów:

  • Strategiczne zarządzanie projektami,
  • Finansowe aspekty zarządzania projektami,
  • Zarządzanie zespołami w projekcie,
  • Organizacja i planowanie projektu,
  • Komunikacja w zarządzaniu projektami.

Studia podyplomowe kończą się egzaminem końcowym obejmującym obronę pracy podyplomowej.

 

KIEROWNICTWO I OBSŁUGA ORGANIZACYJNA

Kierownik studiów:
dr Paweł Bartkowiak 
e-mail: pawel.bartkowiak@ue.poznan.pl

 

Obsługa administracyjna:

Biuro Studiów Podyplomowych

Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP

ul. Towarowa 55 ( przy Akademii Muzycznej), III  piętro , p. 3.4 

tel. (61) 854 36 18;  (61) 854 30 63

e-mail:  sylwia.paluszak@ue.poznan.pl 

 

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

 

REKRUTACJA 

 Zasady postępowania rekrutacyjnego

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności założyć konto w systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

ul. Towarowa 55 , III piętro , p. 3.4

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań

z dopiskiem: Zarządzanie projektami


TERMINY 

Termin zakończenia rekrutacji: 6.10.2024 r.

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w piątki,  soboty, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej - część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną).

 

Planowana struktura zajęć dla edycji realizowanej w roku akademickim 2024/2025 jest następująca: ok. 50% on-line oraz ok. 50 % w siedzibie Uczelni.

 

OPŁATY

Opłata za studia: 5.500 zł *

*Dla osób, które w chwili rozpoczęcia studiów podyplomowych są jednocześnie studentami studiów drugiego stopnia w UEP i nie korzystają z przesunięcia terminu złożenia pracy dyplomowej, przewidzianego Regulaminem studiów w UEP, opłata wynosi 4.400 zł.

Zasady wnoszenia opłat za studia podyplomowe:

Opłatę za studia podyplomowe wnosi się przelewem na rachunek bankowy, który jest indywidualnie nadawany słuchaczowi po zakończeniu rekrutacji na studia podyplomowe. Opłatę można wnieść jednorazowo bądź w systemie ratalnym, w następujących terminach i kwotach:

1) Płatność jednorazowa 5.500 zł (lub 4.400 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– płatna do dnia 15 października 2024 r.

2) Płatność w dwóch równych ratach po 2.750 zł każda (lub 2.200 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.

3) Płatność w czterech równych ratach po 1.375 zł każda (lub 1.100 zł w przypadku ww. studentów studiów II stopnia w UEP):
– I rata płatna do dnia 15 października 2024 r.
– II rata płatna do dnia 15  grudnia 2024 r.
– III rata płatna do dnia 15 lutego 2025 r.
– IV rata płatna do dnia 15 kwietnia 2025 r.

Uwaga!
Wysokość opłaty za studia podyplomowe kontynuowane po reaktywacji ustala rektor.

 

INNE KIERUNKI STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

 

Z pełną ofertą studiów podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu możesz zapoznać się tutaj.