Studia podyplomowe 2024/2025

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Procedury w podatkach i opłatach lokalnych

Details
Code P-POL_R
Organizational unit Centre for Executive Education
Field of studies Procedury w podatkach i opłatach lokalnych
Form of studies tryb mieszany
Level of education postgraduate studies
Language(s) of instruction Polish
Duration październik 2024 - wrzesień 2025
Required document
  • (university) higher education
  Ask a question
Phase 1 (29.05.2024 15:58 – 06.10.2024 23:59)

OPIS STUDIÓW

Problematyka studiów koncentruje się wokół podatków i opłat lokalnych
w gospodarce jednostek samorządu gminnego. Ich ukończenie pozwoli na zdobycie, pogłębienie i uaktualnienie wiedzy i umiejętności z zakresu wymiaru, poboru, kontroli, egzekucji, ewidencji i sprawozdawczości podatków i opłat lokalnych 

Studia adresowane są do osób z wykształceniem wyższym (licencjackim, inżynierskim, magisterskim) będących pracownikami wydziałów finansowych urzędów gmin oraz pragnących podjąć w nich pracę. Studia mogą też zainteresować pracowników służb sprawujących nadzór i kontrolę nad gminami w sferze finansów 

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia dydaktyczne odbywać się będą w soboty i niedziele, raz lub 2 razy w miesiącu w formule mieszanej - część zajęć zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni, część natomiast za pomocą metod i technik kształcenia na odległość (w formie wideokonferencji z interakcją synchroniczną). Jeśli wymagać będzie tego sytuacja epidemiczna, wszystkie zajęcia zostaną przeprowadzone z wykorzystaniem  metod i technik kształcenia na odległość.

 

PROGRAM STUDIÓW

  1.  Finanse samorządu terytorialnego (12 godz.)
  2. Podatki lokalne (20 godz.)
  3. Opłaty lokalne (12 godz.)
  4. Postępowanie administracyjne (12 godz.)
  5. Dyscyplina finansów publicznych (12 godz.)
  6. Rachunkowość podatków i opłat lokalnych (24 godz.)
  7. Ordynacja podatkowa (16 godz.)
  8. Źródła prawa w podatkach i opłatach lokalnych (8 godz.)
  9. Postępowanie egzekucyjne w administracji (12 godz.)
  10. Prawo karno-skarbowe (8 godz.)
  11.  Postępowania sądowo-administracyjne w sprawach podatkowych (12 godz.)
  12. Pomoc publiczna (8 godz.)
  13.  Prawo spadkowe w postępowaniach podatkowych (8 godz.)
  14.  Niepodatkowe należności gminy (8 godz.)

 

Egzaminy:

  1.  Podatki lokalne
  2.  Opłaty lokalne
  3.  Dyscyplina finansów publicznych
  4. Rachunkowość podatków i opłat lokalnych

 

Studia kończą się zdaniem pisemnego  egzaminu końcowego z wynikiem pozytywnym. 

 

KIEROWNICTWO I OBSŁUGA ORGANIZACYJNA

Kierownik studiów:
dr hab. dr hab. Sławomira Kańduła, prof. UEP,
e-mailslawomira.kandula@
ue.poznan.pl

 

Obsługa administracyjna:

Biuro Studiów Podyplomowych

Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP

ul. Towarowa 55 (przy Akademii Muzycznej), III  piętro , p. 3.4 

tel.  (61 )854 30 63

e-mail:  bsp@ue.poznan.pl ;  

 

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

 

REKRUTACJA

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się osoby posiadające wykształcenie wyższe co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia (tytuł licencjata lub równorzędny). Przy zgłoszeniach na studia podyplomowe należy w pierwszej kolejności konto systemie rekrutacyjnym, a następnie zapisać się w tym systemie na wybrany przez siebie kierunek studiów.

 

Zapisy online na dane studia podyplomowe będą dostępne do dnia 6 października 2024 roku, o ile przed tą datą nie zostanie wyczerpany limit miejsc (z chwilą wyczerpania się limitu miejsc, zapisy na dany kierunek studiów zostaną zamknięte).

 

Po dokonaniu zgłoszenia w systemie rekrutacyjnym, wniosek o przyjęcie na studia, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenie należy wydrukować (do pobrania w zakładce „dokumenty i dalsze kroki”), podpisać niebieskim długopisem i wraz z dyplomem ukończenia studiów wyższych, złożyć osobiście lub listownie w Biurze Studiów Podyplomowych – Centrum Edukacji Menedżerskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 9 października br.  Osobom przyjętym na studia podyplomowe na podstawie kompletnej dokumentacji, zostaną wydane decyzje o przyjęciu na studia, a Biuro Studiów Podyplomowych przygotuje umowę o odpłatności za studia podyplomowe.

Dokumenty aplikacyjne:
– wniosek o przyjęcie na studia podyplomowe,
– kwestionariusz osobowy,
– oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studiów Podyplomowych,
– oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia (w przypadku osobistego składania dokumentów dyplom lub odpis dyplomu można przedstawić do skopiowania przez pracownika Biura Studiów Podyplomowych UEP; nie można natomiast przesyłać samodzielnie wykonanych kopii, gdyż kopie te wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez upoważnionego pracownika Biura),
– kserokopia aktu małżeństwa – jedynie w przypadku osób, które wskutek wstąpienia w związek małżeński posiadają nazwisko odmienne od nazwiska wskazanego w dyplomie ukończenia studiów wyższych.

Dokumenty należy dostarczyć w białej teczce podpisanej imieniem i nazwiskiem oraz nazwą studiów podyplomowych.

 

Miejsce składania dokumentów:

Osobiście:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej UEP
bud. D (przy Akademii Muzycznej)

ul. Towarowa 55 , III piętro, p. 3.4

Godziny otwarcia Biura Studiów Podyplomowych możesz sprawdzić tutaj.

 

Listownie:

Biuro Studiów Podyplomowych
Centrum Edukacji Menedżerskiej
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Al. Niepodległości 10
61-875 Poznań
z dopiskiem Studia podyplomowe
"Procedury w podatkach i opłatach lokalnych"